Omdat ik mijn Google+ bijdragen wil archiveren (je weet maar nooit dat ik er ooit nog eens wil naar teruggrijpen, dat zeg ik trouwens ook over de tientallen dozen en archiefkasten die mijn kelder vullen, maar dat is een ander verhaal).
Mobiel in Gent was een rubriekje (een "collectie" in de Google+-terminologie) over... jawel.
Hieronder zet ik enkele bijdragen op een rijtje als voorbeeld. De meeste andere teksten vind je in mijn andere blog onder de originele titel Gent Mobiel. Tja...
Daar is de zesde fietsstraat van Gent: de Molenaarsstraat
Ai, ai, ai. We gaan weer een hoop verwensingen over ons heen krijgen vanwege gefrustreerde automobilisten die zich weer van een stukje heerschappij zien beroofd. De revanchistische roep om #fietsers uit #winkel -wandelstraten te weren zal weer luider klinken. Het is nu eenmaal een periode waar we ons zullen moeten doorbijten. De toekomst zal uitwijzen dat de misnoegden een achterhoedegevecht leveren.Er is ook weer gesleuteld aan het #circulatieplan , kwestie van zoveel mogelijk mensen over de politieke streep te trekken. Wellicht is dit niet het best mogelijke #circulatieplan maar het is het enige dat we hebben: een verdienstelijke poging om de nefaste verkeerslogica waarmee #Gent zichzelf dreigde te verstikken te doorbreken. Er is eindelijk een drastische stap gezet naar een leefbaarder #Gent en ook als het plan in voege treedt zal er nog veel aan gesleuteld worden. Het (samen)leven is nu eenmaal een voortdurend experiment.
Wait & See.
Stop met die fietspaden met rode klinkers
Omdat je het niet enkel van mij alleen zou horen, deze intelligente mens (Hendrik Vos) zegt het ook !(Klik hier of op beeld)
#Mobiliteit #fietsen #fietspaden #HendrikVos
We're being watched! (in the Guardian)
Making the transition towards green #mobility in the city-centre is not only important to rescue the viability of #Ghent but will show the whole world how making the right choices benefits to a whole population including those that oppose to it now. Let's move on!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten